O adminie

Administrator, potocznie zwany adminem, jest pracownikiem zajmującym się zarządzaniem systemem informatycznym w danej firmie i odpowiadającym za jego sprawne działanie. Wśród administratorów systemów informatycznych wyróżnić można kilka rodzajów administratorów: aplikacji, kopii bezpieczeństwa, sieci LAN/WAN, baz danych i serwerów, administrator systemów operacyjnych Częstochowa.

8Do podstawowych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku administratora należy nadzorowanie pracy systemów informatycznych, zarządzanie kontami i uprawnieniami użytkowników, instalowanie i aktualizacja programowania, konfiguracja systemów, wykrywanie i eliminacja błędów, dbałość o bezpieczeństwo sieci i systemów oraz współpraca z zewnętrznymi specjalistami.

Co ważne, w zależności od firmy i zakresu obowiązków, praca administratora może wykraczać o podstawowe obowiązki związane z tym zawodem i dotyczyć wiedzy z takich dziedzin jak elektronika czy programowanie.

Z racji wykonywanego zawodu, administrator posiada zazwyczaj konto o największych uprawnieniach i możliwościach. Wszystko po to, by móc na bieżąco kontrolować działanie wszystkich komputerów znajdujących się w siedzi i śledzić postępy w pracach innych osób. Administrator, dzięki swoim uprawnieniom, ma możliwość wprowadzania zmian w systemach innych osób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *