Syndrom administratora

Zapewne część z Was spotkała się kiedyś z terminem „syndrom administratora” oznaczającym stan, w jakim znajduje się wielu administratorów zatrudnionych w małych i średnich firmach, gdzie często dochodzi do przepracowania z powodu mnogości posiadanych obowiązków. Głównymi czynnikami generującymi syndrom administratora, administrator systemów informatycznych Bydgoszcz, mogą być:

  • przepracowanie i nadmiar obowiązków;
  • poczucie niewidoczności pracy administratora, tzw. postrzeganie negatywne przez otoczenie w momencie awarii. Do momentu awarii administrator tak jakby nie istnieje, ponieważ wszystko działa prawidłowo;
  • bagatelizowanie powierzonej funkcji administratora przez pracodawcę;
  • poczucie, że osoby z którymi pracuje lub, którym pomaga nie potrafią się uczyć lub ignorują jego polecenia;
  • poczucie wyższości z racji powierzonej pozornej władzy nad użytkownikami;
  • problemy z własnym ego i predyspozycje osobowości danej osoby do megalomanii.

Syndrom administratora można poznać po zauważalnym zmianie w zachowaniu osoby zajmującej tę posadę i jej widocznym wywyższaniu się, tendencji do bagatelizowania problemów użytkowników lub złośliwych działaniach sprzecznych z etyką zawodową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *