Zarządzanie osobami w różnym wieku w pracy – jak robić to dobrze?

pracownicy

W wielu firmach różnorodność pokoleniowa jest standardem. Niestety, ale kierowanie zespołem, w którym znajdują się osoby w różnym wieku może sprawiać sporo trudności. Jest to jednak również szansa na zdobycie nowych umiejętności oraz doświadczenia.

Jeżeli pracujesz jako administrator systemów informatycznych, a w Twoim dziale jest również wielu innych pracowników, nad którymi sprawujesz pieczę, powinieneś skupić się na odpowiednim do nich podejściu. Pamiętaj o tym, że do osób w poszczególnym wieku musisz mieć inny stosunek. Dzięki temu uda Ci się nawiązać pozytywne relacje ze współpracownikami.

Jak zarządzać osobami w różnym wieku?

Przede wszystkim musisz poznać potrzeby i oczekiwania osób w różnym wieku.

  • Pokolenie X to osoby w wieku od 40 do 55 lat. To właśnie ta grupa oczekuje stabilizacji, awansów oraz przede wszystkim poczucia spełnienia.
  • Generacja Y to z kolei osoby w wieku od 25 do 39 lat. Wciąż zdobywają doświadczenie zawodowe, zatem przede wszystkim zależy im na rozwoju osobistym, kursach, a także szkoleniach. W tym przypadku warto by szef wskazywał im odpowiednio drogę, ale również chwalił za dobrze wykonane obowiązki.
  • Pokolenie Z to z kolei obywatele świata. Osoby w wieku od 18 do 24 lat potrzebują dużo swobody w działaniu. Doceniają różnorodne benefity, a także pielęgnowanie ich pasji. Ważne są dla nich elastyczne warunki zatrudnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *