Zapewne część z Was spotkała się kiedyś z terminem „syndrom administratora” oznaczającym stan, w jakim znajduje się wielu administratorów zatrudnionych w małych i średnich firmach, gdzie często dochodzi do przepracowania z powodu mnogości posiadanych obowiązków. Głównymi czynnikami generującymi syndrom administratora, administrator systemów informatycznych Bydgoszcz, mogą być:
- przepracowanie i nadmiar obowiązków;
- poczucie niewidoczności pracy administratora, tzw. postrzeganie negatywne przez otoczenie w momencie awarii. Do momentu awarii administrator tak jakby nie istnieje, ponieważ wszystko działa prawidłowo;
- bagatelizowanie powierzonej funkcji administratora przez pracodawcę;
- poczucie, że osoby z którymi pracuje lub, którym pomaga nie potrafią się uczyć lub ignorują jego polecenia;
- poczucie wyższości z racji powierzonej pozornej władzy nad użytkownikami;
- problemy z własnym ego i predyspozycje osobowości danej osoby do megalomanii.
Syndrom administratora można poznać po zauważalnym zmianie w zachowaniu osoby zajmującej tę posadę i jej widocznym wywyższaniu się, tendencji do bagatelizowania problemów użytkowników lub złośliwych działaniach sprzecznych z etyką zawodową.