Administrator systemów informatycznych to pracownik odpowiedzialny za sprawność, konserwację i wdrażanie technicznych zabezpieczeń systemu informatycznego. Wśród najważniejszych obowiązków administratora znaleźć można: wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych, dbałość i sprawność urządzeń i ich konserwacja, migracje danych oraz wprowadzanie zabezpieczeń systemu informatycznego.
Pracodawcy poszukujący pracowników na stanowiska administratorów systemów informatycznych od kandydatów wymagają przede wszystkim wykształcenia wyższego informatycznego lub pokrewnego. Ponadto, kandydaci muszą bardzo dobrze znać język angielski, by bez problemu porozumiewać się z komputerem za pomocą anglojęzycznych poleceń. Angielski przydaje się również w kontaktach z dokumentacją techniczną i opisami. Mile widzianym punktem w CV jest doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy, gdzie kandydat zdobył praktyczne umiejętności związane z instalacją i administracją różnymi systemami informatycznymi. Administrator powinien cechować się kreatywnością, odpowiedzialnością, umiejętnością logicznego myślenia i dyspozycyjnością. Aktualizacje systemów informatycznych często realizowane są w godzinach popołudniowych, po godzinach pracy.
Administrator systemów informatycznych może zostać zatrudniony w niemal każdym przedsiębiorstwie, firmie czy instytucji. Praca administratora ma charakter indywidualny i wymaga ciągłego dokształcania się.